سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید
سرخط خبرها

بازار سرکش دلار آرام گرفت؟| پیش بینی نرخ دلار

  • کد خبر: ۱۳۳۲۶۱
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
  • ۳
بازار سرکش دلار آرام گرفت؟| پیش بینی نرخ دلار
شواهد حاکی از آن است که غول سرکش دلار در بازار آزاد با مداخله بازارساز نسبت به روز‌های گذشته مهار شده است. آخرین نرخ‌ها حکایت از بازگشت دلار به کانال ۳۵ هزار تومان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، برای ملتهب شدن بازار ارز در ایران انتشار یکسری اخبار منفی درباره توافق هسته ای کافی بود. دلار طی چند روز اخیر نوسانات لحظه ای و زیادی را تجربه کرده است. تجربه چندسال اخیر نیز باعث شده که مردم با هیجان بیشتری اتفاقات این بازار را دنبال کنند.

با این حال به زعم کارشناسان و فعالان بازار ارز، مداخلات بانک مرکزی در بازار تهران امروز منجر به مهار قیمت دلار شد. راه اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران و احتمالا تزریق ارز به بازار باعث شد که دلار به کانال ۳۵ هزار تومان بازگردد. اکنون بر اساس آخرین نرخ‌ها از بازار آزاد دلار با ۵۰۰تومان کاهش نسبت به روز گذشته در محدود ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می شود.

بازار مشهد هم در مقایسه با روز گذشته امروز شرایط آرام تری را داشت. حجم معاملات به وضوح نسبت به روز گذشته بیشتر شده است. بر خلاف رویه حاکم بر بازار در روز گذشته که اغلب خریدار بودند و کمتر کسی قصد فروش داشت. امروز راه برای خرید دلار از کف خیابان باز بود. روشی که البته در آن تقلب و تخلف کم نیست.

فنر فشرده یا نرخ سرکوب شده

کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بازارهای مالی درباره شرایط حاکم بر بازار ارز به شهرآرانیوز گفت: نوسانات نرخ ارز در بازار ایران از دو عامل تاثیر مستقیم می پذیرد. نخست مسئله سیاست بین الملل و توافق برجام است که خب طی روزهای اخیر علت اصلی نوسانات هم مربوط به اخبار منفی این حوزه بود و مسئله دیگر نرخ تورم است.

 علی عقیلی ادامه داد: ارزیابی نرخ طلا، تورم و دلار در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که نرخ دلار متناسب با نرخ تورم و طلا رشد نکرده است و به نوعی دولت نرخ این پول آمریکایی را در بازار مهار کرده است. مرور تجربه های پیشین و واقعیت های حاکم بر اقتصاد ایران ثابت کرده است که فنر نرخ ارز هرچه بیشتر توسط دولت فشرده شود تبعات منفی ناشی از رها شدن ناگهانی آن بیشتر است و البته اتفاق افتادن آن گریز ناپذیر است.

پیش بینی نرخ دلار

وی افزود: اگر رویه موجود در خصوص نرخ تورم ادامه پیدا کند و در عرصه بین الملل و در زمینه تحریم ها شاهد گشایش خاصی نباشیم. معتقدم روند کنونی ادامه پیدا می‌کند و نرخ دلار در سال آینده بالاتر از ۴۰ هزار تومان خواهد بود. پیش بینی نرخ دلار در کوتاه مدت و در روزهای آینده تقریبا امکان پذیر نیست. چون هر لحظه ممکن است اتفاق تازه ای رخ دهد و نرخ ها به صورت لحظه ای تغییر می کند.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به هیجانات حاکم بر بازار نیز افزود: بازار مشهد یک تابعی از اتفاقات در بازار تهران است. قیمت لحظه ای در بازار مشهد نیز اتفاقات در تهران را دنبال می کند. در شرایط کنونی یکی از دلایل رشد هیجانی نرخ دلار نیز هجوم مردم  و رفتار هیجانی آن‌هاست. البته نباید فراموش کنیم که رفتار مردم نوعی تلاش برای حفظ ارزش دارایی شان در برابر تورم است. از این رو شاهد هجوم سرمایه های خرد هم به بازار ارز نیز هستیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
مجلس متهم ومقصر است ، در شرایط غیر تحریم نفتی که دولت میلیونها بشکه نفت می فروشد قیمت ارز ساعتی بالا می رود ومجلس کارشکنی کرده واز حق ملت دفاع نمی کند ورئیسی را استیضاح نمی کند . مجلس بی مسئولیت وقالیباف نه حسن کلید را استیضاح کردونه ابراهیم رئیس که بر نظام ومردم فقط ریاست وتحکم میکند و خدمت نمی کند. مجلس وقالیباف را باید استیضاح کرد وبه خاطر ترک فعل استیضاح دو رئیس جمهور متخلف باید استیضاح شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
مجلس متهم ومقصر است ، در شرایط غیر تحریم نفتی که دولت میلیونها بشکه نفت می فروشد قیمت ارز ساعتی بالا می رود دولت دلار 24از دولت قبل تحویل گرفته و در شرایط غیر تحریمی رسانده به 360هزار ریال یعنی اقای رئیسی یک دلار امریکا را 360هزار برابر ریال ایران کرده ، مگر ثروت واعتبار امریکا 360000برابر ایران است ، این تفاوت فاحش فقط در بی سوادی وخیانت مسئولین نهفته است ارزش ایران وملت ایران بیش از این است واینگونه پست نیست، این یعنی سروری واقایی دلار و سرکوب کردن ریال وپس انداز ریالی ملت ومجلس کارشکنی کرده واز حق ملت دفاع نمی کند ورئیسی را استیضاح نمی کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
0
0
فتنه ارزی خوابید؟این فتنه ها برای سوریه سازی ایران است. یک روزی این فتنه ها مثل غده چرکین سر برخواهد اورد وایران را به بدتر از سوریه تبدیل خواهد کرد. دست از فتنه بردارید که فتنه ها عامل فتنه را هم می بلعد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->